pondělí 15. listopadu 2010

Jak léčit candidu?

Pátrání po léčbě začíná.

Na netu se dozvíte spousty věcí, i ty co byste nejradši nevěděli. Když probrouzdáte pár stránek o léčbě kvasinek, zjistíte, že jedno mají společné (jak kvasinky tak ty stránky) a to je cukr.

Na většině stránkách se uvádí, že omezení cukru při boji s kvasinkami je nezbytné. Kvasinky milují cukr a všechno sladké. ( V tu chvíli jsem si vzpomněla na hlášku mého kamaráda: "kvasinky žerou cukr, se*ou alkohol a pak chcípnou ve vlastních s*čkách" , možná proto tak špatně snáším alkohol)
Samozřejmě je spousty dalších důvodů, proč se mi v těle přemnožily kvasinky, špatná střevní flóra (a fauna), časté užívání antibiotik, špatné zpracování cukrů, špatná hygiena, přílišná hygiena, hormonální disbalance, užívání antikoncepce atd atd atd.
Co z toho je pravda, to nevím, ale myslím si, že všechno z toho ( i když netuším jak by měla vypadat hygiena "tak akorát")

Než se dostanu jádru pudla.. měla jsem několik možností na výběr, jakou cestou se dát:

1. Léky

Což by obnášelo oběhat pár doktorů, dostatečně si stěžovat a možná by mi předepsali antimykotika, asi nejznámější jsou s obsahem nystatinu.
Kdybych se snažila málo dostala bych jen mastičku, když hodně, tak možná i léky na vnitřní užívání.

2. Přírodní doplňky stravy

tzn. tablety, tinktury, bylinky - vnitřně, zevně, výtažky ze všeho možného, oleje..

3. Úprava stravy tzv. "protikvasinková dieta"

Ta se zaměřuje na omezení všecho sladkého, mléčného, kyselého a bůhví čeho ( já to vím)

Vzhledem k tomu, že jsem měla doktorů plné zuby, jsem první variantu vyloučila. Ale věřím, že má určitě něco do sebe a kdybych na to měla nervy, tak to zkusím.

Druhou variantu jsem také částečně zavrhla, protože jsem jeden čas měla období, kdy jsem pro své zdraví polykala snad 10 prášků denně. A k tomu bych se nechtěla nikdy vrátit. A když si vzpomenu kolik peněz jsem do nich nacpala..věčná škoda.
Důležité je, abych věděla, že ta určitá tabletka nebo čaj funguje a ne, že budu muset jíst určitou kombinaci "sušených žraločích chcanek" (tak kamarád nazývá všechny alternativní a stoprocentně zaručeně fungující předražené přírodní přípravky) s nejistým účinkem. Ale o tom později.

Zbývá tedy dieta,
to je vcelku levná záležitost, s trochou pevné vůle (kterou nemám) bych to mohla zvládnout. Pokud to nebude na příliš dlouho. Pár měsíců nejíst chleba, nepít mléko a čokoládové tyčinky, to zní jako malá oběť za to, že zmizí všechny mé zdravotní problémy (kvůli kterým jsem se po večerech cpala čokoládou a zapíjela ji mlékem..)

Při nejhorším bych si vybrala jeden doplněk (levný), který by výsledky mohl uspíšit.

Tak.. svůj domácí úkol jsem udělala - zjistila, jaké jsou možnosti a vybrala si pro mě tu nejschůdnější.
Už ji stačí jen aplikovat!
Tím končí strategické plánování a bitva začíná. Doufám, že budu patřit mezi vítěze a kvasinky mezi poražené, přestože jich je milionová přesila..

Žádné komentáře:

Okomentovat