úterý 25. ledna 2011

Odšťavňovač a zeleninové šťávy

Jak už jsem psala, k Vánocům jsem dostala naprosto úžasný dárek a to odšťavňovač.
Od té doby, co jsem začala držet protikvasinkovou dietu, jsem se snažila sníst denně jedno kilo zeleniny. Bohužel nejsem přežvýkavec, takže se mi to moc nedařilo. Maximálně jsem zvládla spořádat půl kila. Nechtěla jsem to ale vzdát, tak jsem hledala alternativu, jak do sebe dostat maximum přírodních minerálů a vitaminů. Ideální řešení bylo pít čerstvé zeleninové šťávy, které jsou lehce stravitelné a přitom obsahují všechny blahodárné živiny jako zelenina v pevném stavu.
Poctivě odšťavňuji už od ledna a nemůžu si odšťavňovač Rhonson vynachválit. Kam se hrabou kupované džusy a rajčatové šťávy. Zkuste to a uvidíte, že to co se prodává v obchodech je jen ochucená zahuštěná cukrová voda.
A co všechno se dá odšťavnit?
Já nejčastěji piju mrkvovou šťávu nebo štávu z červené řepy. Ostatní zeleninu jím radši v normálním stavu, protože je chutnější. Ale zkuste si nakrájet červenou řepu a sníst ji..to se prostě nedá a pokud ano, tak jen ve velmi malém množství. Přitom řepa je skvělá na pročištění a posílení jater, je dobrá na imunitu a....určitě na spoustu dalších věcí.

Samozřejmě je potřeba jíst zeleninu i v pevném stavu, protože ta obsahuje vlákninu, která působí ve střevech jako čistící prostředek. Nabalí na sebe všechny nečistoty a ty se dostanou z těla ven. Zeleninová šťáva zase dodá potřebné vitaminy a stopové prvky. Proto kombinace syrové zeleniny a čerstvých zeleninových šťáv je naprosto dokonalá.

Kupodivu vás odšťavňování vyjde levně, dnes už kvalitní odšťavňovač koupíte za 1500,- a pokud odšťavňujete hlavně mrkev a řepu, tak vás to stojí taky pakatel.
Doufám, že až se mi podaří opět zkrotit chuť na sladké a začnu znovu dodržovat protikvasinkovou dietu, tak se všechny zdravotní potíže rozplynou jak pára nad hrncem. A pití šťáv to ještě urychlí.

Žádné komentáře:

Okomentovat